Kriszti, a hazai pop up boltok királynőjének, a Projekt Showroomnak az alapítója. Kreatív, lendületes szemléletével tesz azért nap, mint nap, hogy a világ kicsit szebb legyen. A boltja olyan, mint ő maga innovatív, közvetlen, természetes. Bármikor szeretek hozzá betérni, mert mindig felvillanyoz az újszerűség varázsa, ami átjárja az üzletet.

Hogyan mutatnád be a szerelem projektedet?

A Projekt Showroom, egy tematikus pop up üzlet, ami legtöbbszőr új helyen, új téma mentén rendeződik. Mondhatni az újdonság és a személyem az, ami állandó. 

Honnan jött a gondolat, hogy ilyen újszerű üzletet nyissál?

Nagyon szerettem a munkáimat, luxus márkák rendezvényeit szerveztem, valamint a „Room” magyar divat magazinnál voltam marketing vezető. Közben lehetőségem volt arra, hogy szívemnek kedves, kisebb magyar márkák piacra való bevezetését is segítsem karitatív formában. Az hajtott mindig előre, hogy amit csinálok azzal valamiképpen egy kicsit hozzá tudjak tenni a világhoz, amitől érzem, hogy értelme van a létezésemnek. Ez az egyensúlyi állapot ingott meg amikor gazdasági változások következtében a niche rendezvényekből egyre kevesebb lett. 29 évesen tanácstalan lettem, hogy merre alakítsam tovább az életem, ez a válsághelyzet sok feszültséget jelentett számomra.

Hogy született megoldás?

Abban az időben sokan külföldre mentek, mert reménytelennek érezték a hazai helyzetet. Én úgy voltam vele, hogyha valami nem tetszik, akkor mutassuk meg hogyan lehet valamit jobban, máshogy csinálni. A férjemnek volt egy gyönyörű, befejezetlen 300nm-es stúdiója, amiből ki lehetett indulni. Ebben a térben volt, amikor kiállítást, volt, amikor a USE divatmárkának pop up boltot szerveztem. Így ugorhatott be a Projekt Showroom ötlete is, ami ötvözte mindazt, amit szeretek és amihez értek a rendezvényszervezést és a kommunikációt.

Mit szeretsz a Projekt Showroom koncepciójában?

Nyughatatlan valaki vagyok, akit sok minden érdekel, a Showroomban pedig lehetőségem van mindig valami mást csinálni. A pop up üzletben meg van az állandó megújulás lehetősége. Nagyon szeretem azt az euforikus érzést, amit a nyitáskor érzek. Az alkotói stressz, a felfokozott hangulat, számomra nagyon inspiráló. Azt is szeretem, amikor visszajelzést kapunk arról, hogy mennyi örömöt jelent a vendégeknek egy-egy nálunk vásárolt termék.

Mindig tudtad, hogy valami kreatív dologgal szeretnél foglalkozni?

Gyerekként építész akartam lenni, az Iparművészeti Egyetem építész szakára készültem. Elsősorban a nagymamám volt rám nagy hatással, ő nagyon szerette az épületeket, az építészetet. Sokszor sétáltunk együtt, házakat néztünk és történeteket találtunk ki az épületekkel kapcsolatban. Amikor eljött a pályaválasztás ideje be kellett látnom, hogy hiányosságaim vannak a rajzolás és reál ismeretek terén, ezért egy egészen más irányba indultam és marketing szakra jelentkeztem. Innen pedig egy ösztöndíjjal Párizsba vezetett az utam, ott tanultam másfél évig. 

Számodra mi a tanúság az utaddal kapcsolatban?

Az, hogy el kell engedni a kormányt, hagyni kell, hogy kialakuljanak a dolgok. Amikor elvégeztem a marketing szakot és nem lett volna ott a Room magazin adta lehetőség, akkor biztos elindultam volna a klasszikus úton és végig jártam volna a ranglétrát marketingesként, ahonnan nem biztos, hogy mertem volna kiszállni és egyéni vállalkozásba fogni, így viszont oda jutottam, amire vágytam, kreatív dologgal foglalkozhatok.

Szerinted mi segíthet elengedni a kormányt?

Nagyon jól kell ismernünk a gyengeségeinket és erősségeinket. Meg kell találni, hogy mi az, amiben jobbak vagyunk másoknál, én hiszek abban, hogy minden ember rendelkezik ilyen képeséggel. Érdemes jó önkritikával rendelkezni, ami nem egyenlő az önmarcangolással.

Mennyire voltál tudatában az erősségeidnek a kezdetekkor? 

Nekem az segített, amikor Párizsba mentem tanulni, akkor nagyon kikerültem a komfortzónámból. Az, hogy 24 évesen egyedül voltam egy nagyvárosban és meg kellett állnom a helyem, az sokat adott. Nem tudtam, hogy ez így lesz, fel is akartam adni a tanulmányaimat, az édesapám volt, aki nagyon kedvesen, de nem engedte, amiért a mai napig hálás vagyok neki. 

Honnan lehet tudni, hogy miben vagyunk igazán jók?

Sok mindent ki kell próbálni, én is így tettem, tanítottam angolt, sí-edzősködtem, pultosként dolgoztam. Amikor a magazinos munkáim mellett rám talált a rendezvényszervezés, az egyik lehetőség jött a másik után, akkor éreztem, hogy ez az, amiben igazán jó lehetek. Amikor valakivel elkezdek együtt dolgozni, akkor például mindig azt figyelem, hogy ő miben a legjobb, mi érdekli igazán. Abból kell egyre több feladatot kapnia, mert akkor lesz sikerélménye, ami örömöt ad, feltölti és abból lehet tovább építkezni. 

Mit köszönnél meg magadnak azzal kapcsolatban, hogy itt tartasz?

A bátorságomat, azt, hogy mertem szabadúszóként elindulni, ami annakidején ritkaság számba ment. A magazinnál, hogy el mertünk intézni lehetetlennek tűnő dolgokat, például azt, hogy egy nagy márka párizsi reklámügynökségénél fogadjanak. Amikor ezeket meglépjük, akkor kinyílik a világ és elhisszük, hogy bármire képesek vagyunk.

Honnan van a bátorságod?

Az Anyukámnál emberileg erősebbet nem ismerek, ezt tőle örököltem és most ezt a lányomnak adom tovább. A férjemtől biztos hátteret kapok, rá mindig számíthatok és ez szintén sok erőt ad nekem.

Csikós Krisztina

Projekt Showroom alapítója, vezetője

www.facebook.com/projektshowroom/